Методологічні
пояснення
Індекс
споживчих цін (ІСЦ) – показник, який характеризує зміни
у часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для
невиробничого споживання. Відображає зміни вартості фіксованого набору
споживчих товарів та послуг у поточному періоді порівняно з базисним.
Розрахунок
ІСЦ проводиться шляхом об’єднання двох
інформаційних потоків:
-
даних про зміни цін, одержаних шляхом реєстрації цін і тарифів на споживчому
ринку;
-
даних про структуру фактичних споживчих грошових витрат домогосподарств.
Реєстрація
цін – метод збору інформації про ціни на товари
(послуги), що включені до споживчого набору на відібраній сукупності
підприємств торгівлі, сфери послуг, ринків і сезонних ярмарок з продажу
продовольчих товарів.
Споживчий набір товарів (послуг)-представників – репрезентативно
відібраний перелік товарів та послуг, що найчастіше споживаються населенням.
Визначається централізовано і є єдиним для всіх регіонів країни.
Товар
(послуга)-представник – сукупність видів товарів (послуг),
які є однорідними за своїми споживчими властивостями та призначенням і мають
однакові тенденції щодо зміни цін.
© Головне управління статистики у Чернівецькій
області, 2016
Дата останньої модифікації: 09/02/2016