Методологічні пояснення

 

Індекс споживчих цін (ІСЦ) – показник, який характеризує зміни у часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Відображає зміни вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді порівняно з базисним. 

 

Розрахунок ІСЦ проводиться шляхом об’єднання двох інформаційних потоків:

- даних про зміни цін, одержаних шляхом реєстрації цін і тарифів на споживчому ринку;

- даних про структуру фактичних споживчих грошових витрат домогосподарств.

 

Реєстрація цін – метод збору інформації про ціни на товари (послуги), що включені до споживчого набору на відібраній сукупності підприємств торгівлі, сфери послуг, ринків і сезонних ярмарок з продажу продовольчих товарів.

 

Споживчий набір товарів (послуг)-представників репрезентативно відібраний перелік товарів та послуг, що найчастіше споживаються населенням.  Визначається централізовано і є єдиним для всіх регіонів країни.

 

Товар (послуга)-представник – сукупність видів товарів (послуг), які є однорідними за своїми споживчими властивостями та призначенням і мають однакові тенденції щодо зміни цін.

 

 

http://www.ukrstat.gov.ua/niistat/images/line.gif
© Головне управління статистики у Чернівецькій області, 2016
Дата останньої модифікації:
09/02/2016