Методологічні
пояснення
Індекс
споживчих цін (ІСЦ) – показник, який характеризує зміни
у часі загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для
невиробничого споживання. Відображає зміни вартості фіксованого набору
споживчих товарів та послуг у поточному періоді порівняно з базисним.
Розрахунки
ІСЦ проводяться на основі даних про ціни,
одержаних шляхом реєстрації цін (тарифів) на споживчому ринку, та даних
національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве споживання по
країні в цілому на рівні розділів, груп і класів за Класифікацією
індивідуального споживання за цілями. Для подальшого розподілу використовується
деталізована інформація щодо споживчих грошових витрат домогосподарств за
результатами обстежень умов життя домогосподарств.
Реєстрація цін
– метод збору інформації про ціни на товари (послуги), що включені до
споживчого набору за вибірковою сукупністю підприємств торгівлі, сфери послуги,
ринків і сезонних ярмарок з продажу продовольчих товарів.
Споживчий
набір товарів (послуг)-представників – репрезентативно відібраний перелік товарів
та послуг, що найчастіше споживаються населенням. Визначається централізовано і
є єдиним для всіх регіонів країни.
Товар
(послуга)-представник –
сукупність продуктів, які є однорідними за своїми споживчими властивостями та
призначенням і мають однакові тенденції щодо зміни цін.
© Головне управління статистики у Чернівецькій
області, 2017
Дата останньої модифікації: 10/02/2017