Методологічні
пояснення
Індекс споживчих цін (ІСЦ)
– показник, який характеризує зміни в часі загального рівня цін на товари та
послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Відображає зміни
вартості фіксованого набору споживчих товарів та послуг у поточному періоді
порівняно з базисним.
Розрахунки ІСЦ проводяться
на основі даних про ціни, одержаних шляхом реєстрації цін (тарифів) на
споживчому ринку, та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на
кінцеве споживання по країні в цілому на рівні розділів, груп і класів за
Класифікацією індивідуального споживання за цілями. Для подальшого розподілу
використовується деталізована інформація щодо споживчих грошових витрат
домогосподарств за результатами обстежень умов життя домогосподарств.
Реєстрація цін –
метод збору інформації про ціни на товари (послуги), що включені до споживчого
набору за вибірковою сукупністю підприємств торгівлі, сфери послуг та ринків.
Споживчий набір товарів
(послуг)-представників – репрезентативно
відібраний перелік товарів та послуг, що найчастіше споживаються населенням.
Визначається централізовано і є єдиним для всіх регіонів країни.
Товар (послуга)-представник –
сукупність видів товарів (послуг), які є однорідними за своїми споживчими
властивостями та призначенням і мають однакові тенденції щодо зміни цін.
© Головне управління статистики у
Чернівецькій області, 2023
Дата останньої модифікації: 13/01/2023