До оптового товарообороту (без ПДВ і акцизу) включаються дані щодо обсягів перепродажу (продаж без перероблення) підприємствами від свого імені нових за власний рахунок нових або вживаних товарів без будь-яких змін (крім звичайних для торгівлі операцій) роздрібним торговцям, підприємствам та організаціям або іншим оптовикам (крім населення) для їх використання або наступного продажу як в Україні, так і на експорт. Звичайними для торгівлі операціями є фасування, сортування крупних партій товару, поділ або перефасування товару меншими партіями, перепакування, поділ або розлив у пляшки, зберігання, очищення, складування та сортування відходів, складання техніки, зокрема комп’ютерів, перемішування та ін. Готові до реалізації товари (рухоме майно) є готовими виробами, які реалізуються
без оброблення або перероблення. Критеріями віднесення торгівлі до оптової виступають не кількість товарів, що закуповується, а вид покупця і характер використання
товару (з підприємницькою метою, тобто
у виробництві або для
перепродажу).
Продаж товарів населенню
за усіма каналами реалізації
складається з обсягу
обороту роздрібної торгівлі
та обороту ресторанного господарства.
До обороту роздрібної
торгівлі включено роздрібний товарооборот підприємств
(юридичних осіб), які здійснюють діяльність із роздрібної
торгівлі, а також розрахункові обсяги продажу споживчих товарів через торгову мережу, що належить фізичним особам-підприємцям, та на ринках (на основі
даних суцільного
одноразового обстеження та адміністративних
даних щодо мережі роздрібної торгівлі та ресторанного господарства,
що належить фізичним особам-підприємцям).
Роздрібний товарооборот підприємств (юридичних осіб) визначається як обсяг
продажу споживчих товарів населенню через роздрібну торгову мережу і мережу ресторанного господарства
всіма діючими підприємствами, а також промисловими, транспортними та іншими неторговими підприємствами безпосередньо населенню через касу підприємства. Крім того, до роздрібного товарообороту включається
продаж через торгову мережу установам,
організаціям і підприємствам
продовольчих товарів для харчування обслуговуваних ними груп населення (у санаторіях, дитячих закладах, лікарнях та ін.).
Біржа – установа (організація),
де регулярно функціонує оптовий
ринок і здійснюється купівля-продаж товарів на основі співвідношення попиту і пропозиції. За рівнем спеціалізації біржі класифікуються як універсальні, товарні та товарно-сировинні, агропромислові та інші біржі.
Угоди вважається біржовими, якщо вони укладені на товари та інші цінності, які допущені
до обігу на біржі, між членами біржі або їх представниками
в порядку, встановленому правилами торгів. Угода визнається укладеною і підлягає первинному обліку на момент реєстрації на біржі у встановленому порядку. Облік та статистичне спостереження здійснюється за всіма видами угод, а саме – угодами з реальним товаром та іншими цінностями та ф’ючерсними угодами (угодами на строк).
|
|
© Головне управління статистики у Чернівецькій
області, 2015
Дата останньої модифікації: 13/02/2015